egziGroup Logo
E-mailRegisztráció
Jelszó
Elfelejtett jelszó Elfelejtettem a jelszavam
2014. július 29., kedd - - Márta napja van.

E-ügyintézés, könnyebb így...

 Az elektronikus ügyintézés az élet számos területén nyújthat segítséget, akár a mindennapok megszervezéséről, akár szakmai készségek bővítéséről van szó.

 Milyen előnyei vannak az elektronikus ügyintézésnek:

  • ...használójának értékes időt takarít meg,
  • ...egyértelmű és gördülékeny,
  • ...virtuális irodákra vagy éppen boltokra sosem kerül ki a "Zárva" tábla,
  • ...nem kell sorszámot tépni,
  • ...garantáltan nincsenek undok munkatársak!

Persze ezzel az újdonsággal kapcsolatban is felmerülnek kifogások:

Nincs internetem otthon...

   Szerencsére ma már egyre kevesebb embernek lehet ez a kifogása, de ha mégis így van, akkor valószínűleg érdemes beülni egy internet kávézóba, és pár száz forintért elintézni hivatalos ügyeink nagy részét. Többe kerül a parkolójegy egyetlen hivatal közelében.

Nehéz kezelni az ügyintézõ felületeket...

   Első használatakor érdemes néhány percet szánni a program kezelésének megismerésére, aztán már rutinosan fogjuk tudni használni azt. Sokkal egyszerűbb kitölteni és végrehajtani feladatainkat, mint több adatlapot helyesen(!) megfejteni. Ráadásul itt még kezelési útmutató is van.            

Kevés olyan dolog van, amit el tudok neten intézni...

   Ha tájékozódunk a témában, nagyon meg fogunk lepődni, mennyi lehetõségünk van. Minden szolgáltató és hivatal arra törekszik, hogy ügyfelei és saját dolgozói dolgát is megkönnyítse. Összeállításunkból is kiderül, igen sokrétű az elektronikus ügyintézés tárháza.

Nézzünk néhány dolgot:

  • Mérőállás bejelentés (gázszolgáltatók)
  • Mérőállás bejelentés (energia szolgáltatók)
  • Banki ügyintézés
  • Befektetések kezelése
  • Hivatali ügyek intézése
  • Kábel TV szolgáltatások megrendelése, ügyintézés
  • Mobilszolgáltatások rendelése, ügyintézése
  • Bankfiók és ATM keresők
    e_government

     Napjainkban készült tanulmányban arról olvashatunk, mely az online ügyintézésről szól,

hogy a csaknem 50 ezer megkérdezett hatvan százaléka azt mondta, hogy nagyon elégedett az elektronikus szolgáltatásokkal.

     Az Unió tagállamaiban végzett felmérés azt mutatja, hogy mostanra az emberek megbarátkoztak az új technikákkal, megtanulták használni az internetet, és kifejezetten szeretik, hogy megkönnyíti az életüket. A megkérdezettek között voltak magánszemélyek és cégek is, ők hasonlóan vélekednek az egyes közszolgáltatásokról. Mindent egybevetve tíz válaszadóból kilenc azt mondja, szerinte érdemes online módon intézni ügyeinket.

 


Felmérések szerint, ha az Európai Unió mind a huszonöt tagállamában általánosan elterjedtté válik az e-ügyintézés, azzal évente 100 millió órát is megspórolhatunk magunknak!

 

Helyi Marketing Program
Kábel televízió szolgáltatók